Blog

Najnowszy wpis

Praktyczne porady na skuteczne przygotowanie się do egzaminu

Praktyczne porady na skuteczne przygotowanie się do egzaminu

Egzamin z języka polskiego dla obcokrajowców może wydawać się trudnym wyzwaniem, zwłaszcza dla osób, które dopiero od niedawna uczą się tego języka. Jednak dzięki odpowiedniemu planowi działania, systematyczności i znajomości struktury egzaminu, można znacznie zwiększyć swoje szanse na sukces. Kluczowe jest nie tylko opanowanie materiału, ale również poznanie samej formuły testu i typowych zadań, które […]

2 min

Czytaj dalej...

Starsze wpisy

Czas przeszły polski dla obcokrajowców – jak się go nauczyć?

Nabywanie oraz doskonalenie umiejętności językowych podczas nauki języka polskiego przez obcokrajowców, powinno odbywać się na kilku płaszczyznach. Konieczne jest zatem równoczesne dbanie o rozwój kompetencji związanych ze słuchaniem, mówieniem, czytaniem, czy pisaniem. Aby móc osiągnąć swobodę komunikowania się z innymi osobami, zdolności językowe trzeba szlifować zarówno pod kątem konsekwentnego poszerzania zasobu słownictwa, ale też poprzez […]

4 min

Czytaj dalej...

Andragogika, czyli jak uczą się dorośli?

Każda osoba interesująca się procesami dydaktycznymi, powinna wiedzieć, że pomiędzy nauczaniem dzieci i dorosłych występują znaczne różnice, które bezpośrednio wpływają na wykorzystywane formy oraz techniki przekazywania wiedzy i formułowania komunikatów. Sposób prowadzenia lekcji, zajęć, wykładów, lektoratów, kursów, warsztatów, czy szkoleń musi zostać dopasowany do specyfiki grupy docelowej, inaczej nie będzie możliwe osiągnięcie wytyczonych celów edukacyjnych. […]

4 min

Czytaj dalej...

Andragogy, or how do adults learn?

Any person interested in the didactic processes, should know that there are significant differences between the teaching of children and adults, which directly affect the forms used and the techniques of transmitting knowledge and formulating messages. The way of conducting lessons, classes, lectures, lectures, courses, workshops or training courses must be adapted to the specifics […]

5 min

Czytaj dalej...

Co to jest fonetyka w języku polskim?

Nauka języka polskiego jako obcego obejmuje wiele aspektów. Poszerzając swoje kompetencje językowe, osoby uczące się, muszą skupiać się między innymi na słownictwie oraz gramatyce. Młodsi i starsi uczniowie powinni też krok po kroku wchodzić na wyższe poziomy w zakresie rozumienia ze słuchu, poprawnego pisania, czy czytania za zrozumieniem. Niezwykle ważną rolę, zwłaszcza w bezpośredniej komunikacji z […]

4 min

Czytaj dalej...

Gamifikacja w edukacji – czy pomaga nauce polskiego?

Bardzo często na początkowym etapie uczenia się czegoś nowego, towarzyszy nam ekscytacja, charakterystyczny jest również wysoki poziom motywacji oraz chęć nieustannego rozwijania się i poszerzania horyzontów. Niestety zwykle po upływie kilku tygodni lub miesięcy zaangażowanie spada. To, co dotąd sprawiało radość i rozbudzało kreatywność, staje się przykrym obowiązkiem, a kontrolę zaczyna przejmować postępująca prokrastynacja. Co […]

4 min

Czytaj dalej...

Gamification in education – does it help to learn Polish?

Very often at the initial stage of learning something new, we are accompanied by excitement, a high level of motivation is also characteristic, as well as the desire to constantly develop and expand our horizons. Unfortunately, usually after a few weeks or months the commitment drops off. What previously brought joy and sparked creativity becomes […]

4 min

Czytaj dalej...
pl-PL