Komentarz
Zajęcia z podręcznikiem od samego początku powinny być prowadzone w języku polskim, przez co uczniowie prowokowani są do szybszego otwarcia się na komunikację. Zadanie to ułatwia lektorowi komentarz, który dokładnie, krok po kroku opisuje sposób prowadzenia zajęć, wskazuje także warianty pracy z materiałem w zależności od celów lekcji, wielkości grupy czy zaawansowania uczniów.
Testy
W czasie pracy z materiałem przewidziane są dwa testy po 5 i po 10 lekcji. Zamieszczono je w Zeszycie Lektora, natomiast nagrania znajdują się na płycie cd w podręczniku. Testy sprawdzają wszystkie sprawności językowe, czyli słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie. Zostały tak skonstruowane, aby być dla ucznia potwierdzeniem osiągnięcia konkretnych kompetencji językowych, zamknąć pewien etap nauki i zachęcić go do kontynuowania wysiłków.
Dodatkowe gry i ćwiczenia
Celem każdej lekcji jest opanowanie przez ucznia materiału – lekcja służy nauczeniu. Aby wykształcić u studenta nawykowe opanowanie tworzenia omawianej struktury i manipulowania nią, proponujemy duży wybór dodatkowych, prostych ćwiczeń automatyzujących w Zeszycie Lektora. Chodzi nam o możliwość ćwiczenia poszczególnych struktur składniowych, które polega na ciągłym powtarzaniu tego samego wzorca i wypełnianiu go za każdym razem inną treścią leksykalną. Ważne jest to, że w czasie takiego drylu jednocześnie ćwiczymy i kontrolujemy. Oprócz materiałów do prostych ćwiczeń automatyzujących w dziale tym znajdują się także bardziej skomplikowane gry, służące urozmaiceniu lekcji po opanowaniu materiału oraz role playe, które stawiają ucznia przed koniecznością zmierzenia się z konkretnym zadaniem komunikacyjnym. Ważnym celem tych dodatkowych ćwiczeń, dostępnych tylko lektorowi jest to, że dzięki nim możliwe jest wprowadzenie w czasie zajęć elementu zaskoczenia i oderwanie ucznia od ciągłej pracy z podręcznikiem.
Intensywny Trening Fonetyczny
Stała praca nad poprawnością i płynnością wypowiedzi jest kluczowa z punktu widzenia sukcesu dydaktycznego, można nawet zaryzykować twierdzenie, że ważniejsza niż praca nad poprawnością gramatyczną. Dlatego oprócz ćwiczeń fonetycznych pojawiających się w każdej jednostce podręcznika START, w dziale FONETYKA, istotnym składnikiem naszego programu przeznaczonego na początkowy etap nauki jest INTENSYWNY TRENING FONETYCZNY – innowacyjny element materiału do nauki języka na poziomie A.
INTENSYWNY TRENING FONETYCZNY to zbiór nagrań utrwalających poznane w podręczniku konstrukcje gramatyczne i komunikacyjne. Proponowane nagrania mają albo charakter bardzo prostych dryli utrwalających tylko jedną trudność językową (np. odmianę czasownika albo formę przypadka), albo są zbiorem najistotniejszych z punkt widzenia komunikacji, zróżnicowanych stylistycznie zdań z danej jednostki lekcyjnej. Ćwiczenia mogą być wykorzystywane na lekcji lub do samodzielnej pracy ucznia. Praca z nim polega na słuchaniu i powtarzaniu wzorca, co ma na celu doskonalenie rozumienia ze słuchu i wymowy, ale także pomaga zapamiętywać kompletne, gotowe do użycia konstrukcje.
Transkrypcja
W trosce o wygodę uczniów i lektorów w Zeszycie Lektora podajemy transkrypcje nagrań, które nie pojawiły się w całości w podręczniku studenta.
There are no reviews yet.