Opis
SPIS TREŚCI:
TYTUŁ LEKCJI | ZAWARTOŚĆ LEKSYKALNA I KOMUNIKACYJNA |
ZAWARTOŚĆ GRAMATYCZNA |
1. Dzień jak co dzień. str. 5 |
– określanie czasu metodą nieformalną – opisywanie rutynowych czynności – nazwy posiłków i dań – pory dnia |
– przyimki od… do…, o… – koniugacja -am, -asz i -em, -esz – zaimki osobowe w liczbie mnogiej – odmiana czasowników w liczbie mnogiej – liczba mnoga rzeczowników – liczebniki: jeden, jedna, jedno i dwa, dwie – przyimek z z narzędnikiem – liczebniki porządkowe 13-24 – fonetyka – geminaty |
2. Po godzinach. str. 23 |
– nazwy sportów i określanie zainteresowań sportowych – wyrażanie zainteresowań – określenia częstotliwości i czynności habitualnych – proponowanie spotkania |
– formy lubię / nie lubię z bezokolicznikiem i biernikiem – przysłówki częstotliwości i pytanie Jak często? – interesuję się z narzędnikiem – lubię z biernikiem – czasowniki ruchu idę / chodzę, jadę / jeżdżę – zaimki dzierżawcze w liczbie pojedynczej i mnogiej – pytanie Czyj? – wyrażenia typu: idę do sklepu na zakupy – fonetyka – głoski dz / dzi / dż |
3. Czy wiesz, gdzie jest poczta? str. 43 |
– mapa Warszawy – nazwy dotyczące przestrzeni miejskiej – instytucje i obiekty – rezerwowanie i kupowanie biletów – komunikacja w przestrzeni miejskiej – opowiadanie o wydarzeniach w przeszłości |
– czasowniki wiem i znam – biernik rzeczowników i przymiotników – czas przeszły, temu – pytania – powtórzenie – akcentowanie regularne vs czas przeszły 1 i 2 osoby liczby mnogiej |
4. Chcę podróżować! str. 61 |
– słownictwo związane z podróżowaniem – wyrażanie życzeń i obowiązków – wyrażanie planów i określanie czasu w przyszłości – wyrażanie warunku – kierunki geograficzne – kartka z pozdrowieniami z wakacji |
– odmiana czasowników muszę, mogę, chcę – odmiana nieregularnych czasowników jeść, iść, móc w czasie przeszłym – zdania złożone okolicznikowe celu ze spójnikiem żeby i pytanie Po co? – spójniki – czas przyszły prosty – zdania warunkowe ze spójnikiem jeżeli – fonetyka – – odmiana czasowników muszę, mogę, chcę – odmiana nieregularnych czasowników jeść, iść, móc w czasie przeszłym – zdania złożone okolicznikowe celu ze spójnikiem żeby i pytanie Po co? – spójniki – czas przyszły prosty – zdania warunkowe ze spójnikiem jeżeli – fonetyka – dyftongi eu / au eu / au |
5. Robimy imprezę! str. 79 |
– słownictwo związane z zakupami, działy w sklepie, kategorie produktów spożywczych, – opisywanie upodobań Podoba mi się…, Lubię…, bo… – tworzenie listy zakupów – sporządzanie menu – zaproszenie |
– przyimek z z narzędnikiem – przymiotniki odrzeczownikowe – zaimki wskazujące i względne – wszystkie czasy (przekształcenia) – konstrukcje z czasownikami Lubię…, Podoba mi się…, Smakuje mi… – powtórzenie materiału z lekcji 1-5 – fonetyka – – przyimek z z narzędnikiem – przymiotniki odrzeczownikowe – zaimki wskazujące i względne – wszystkie czasy (przekształcenia) – konstrukcje z czasownikami Lubię…, Podoba mi się…, Smakuje mi… – powtórzenie materiału z lekcji 1-5 – fonetyka – głoski sz / rz sz / rz |
6. Dziękuję, nie! str. 97 |
– upodobania kulinarne i smaki – ubrania – fasony, rozmiary – zakupy – wyrażanie upodobań negatywnych i uzasadnianie opinii (Nie lubię bigosu, bo jest tłusty.) – rozmowa o pracę |
– przymiotniki w liczbie pojedynczej i mnogiej – zdania warunkowe przyczyny ze spójnikiem bo – dopełniacz liczby pojedynczej rzeczowników i przymiotników – odmiana czasownika umiem – opozycja umiem, znam, wiem – fonetyka – głoski ci / si / zi |
7. Szukam mieszkania. str. 113 |
– meble i pomieszczenia w domu – opisywanie przestrzeni w domu z użyciem form: stoi, wisi, leży – poszukiwanie i wynajmowanie mieszkania – pytanie o drogę i wskazywanie drogi – kierunki i konstrukcje typu iść prosto, skręcić w prawo, w lewo – pisanie emaila prywatnego – ogłoszenie o wynajmie mieszkań |
– przyimki: na, obok, za, przed, pod, nad – czasowniki z rekcją dopełniaczową: potrzebuję, używam, słucham, uczę się, boję się, szukam – fonetyka – głoski sz / cz |
8. Co za dzień! str. 127 |
– opisywanie pogody i zjawisk atmosferycznych – sytuacje awaryjne (wypadek, awaria samochodu) – oświadczenie o zdarzeniu drogowym – awarie (Kran jest zepsuty, nie działa.) – umawianie się na wizytę i wizyta u lekarza – części ciała, samopoczucie i choroby – zakupy w aptece |
– czas przeszły czasowników zakończonych na –eć – zaimek względny który – powtórzenie – konstrukcje: Boli mnie / bolą mnie… z mianownikiem – zdania z następstwem czasowym – fonetyka – utrata dźwięczności na końcu wyrazu |
9. Jak ty wyglądasz?! str. 141 |
– słownictwo związane z wyglądem i opisywanie osób – ankieta personalna – sytuacje awaryjne (kradzież) – relacjonowanie zdarzeń w czasie przeszłym |
– zaimki nieokreślone: ktoś, gdzieś, kiedyś, coś – podstawowe pary aspektowe – aspekt w czasie przeszłym – fonetyka – realizacje dźwięczne i bezdźwięczne głoski rz |
10. Polak potrafi! str. 155 |
– nazwy narodowości – charakterystyka Polaków i innych nacji oraz stereotypy – przysłowia – ocena własnych kompetencji językowych – biografia Chopina – wyrażanie planów |
– stopniowanie przysłówków dobrze, źle, dużo, mało – rodzaje przymiotników – powtórzenie – odmiana czasownika potrafię i opozycja potrafić, umieć, wiedzieć, znać – aspekt czasowników c.d. – czas przyszły prosty – zestawienie czasów z uwzględnieniem aspektu – powtórzenie materiału z lekcji 6-10 – fonetyka – różne trudności fonetyczne i tongue twisters |
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.